Receptov na Sacherovu tortu je určite veľmi veľa a tento uvádzam skôr ako tutoriál pre začiatočníkov v pečení tortičiek. Vzhľadovo sa mi táto tortička nepodarila, snáď mojim nasledovníkom sa podarí krajšia.

Čo potrebujeme: 125 g margarínu alebo masla (použila som margarín, teraz by som použila skôr maslo), 125 g práškového cukru, 1 balíček vanilkového cukru, 7 vajec, 150 g hladkej múky, 3 polievkové lyžice kakaa, pol balíčka prášku do pečiva, marhuľový džem, 50 g čokolády na varenie a 50 g margarínu alebo masla

Začneme rozdelením vajíčok na žĺtka a bielka. Žĺtky odložíme, bielky pripravíme na vyšľahania.

Pripravíme si práškový cukor.

A vyšľaháme bielky do peny tak pevnej, že nevypadne ani keď misku otočíme hore dnom.

Penu som si odložila a na rade sú žĺtky.

Pridáme k nim cukor.

A vanilkový alebo vanilínový cukor.

A šľaháme do penista.

Kým šľahač maká, my si pripravíme múku …

… do ktorej pridáme prášok do pečiva.

Do žĺtkovej hmoty postupne prišľaháme zmäknuté maslo.

Šľaháme.

A pridáme kakao.

A šľaháme.

Kým šľahač šľahá, pripravíme si formu. Ja som vystlala papierom na pečenie, ale pre krajší tvar odporúčam radšej vymastiť a vysypať polohrubou múkou.

Primiešame múku a …

… na rad prišiel aj sneh z bielkov.

Je čas dať vyhriať rúru – nejakých 180 stupňov by malo stačiť.

Cesto vylejeme do formy a vytiahneme na boky, aby bola po upečení, čo najrovnejšia (mne tento zámer nevyšiel).

Aby sa torta nenafúkla v strede, dala som tam makarón.

Upečená torta. Aj tak sa potvora povydúvala.

Teraz je potrebné tortu prerezať. Na okraji dookola mierne zarežeme, aby sme vytvorili žliabok.

Obyčajným kúskom nite (dĺžky o niečo viac než 2 pí r, kde r je polomer torty) tortu prerežeme. Niť uložíme do žliabka …

A konce nite ťaháme proti sebe.

Tadá, torta je elegantne a jednoducho prerezaná.

Naplníme marhuľovým džemom.

Z varovej čokolády a margarínu, či masla vyrobíme polevu, ktorou tortu polejeme. Zvyčajne sa sacherka podáva so šľahačkou.