V istom nemenovanom podniku mi zachutilo jedlo, ktoré nazývali “chilli con carne”. Pochybujem, že to bolo ozajstné chilli con carne (v preklade čili a mäso), aj keď mäso tam bolo, len neviem, či aj čili. Každopádne, povedala som si, že skúsim čosi také navariť.
A výsledok zachutil nielen mne. Fazuľový guláš som pôvodne uvarila s mäsom, ale potom som ho skúsila pripraviť so sójovými kockami a výsledok bol tiež výborný.

Čo potrebujeme (pre troch veľmi hladných alebo štyroch menej hladných): samozrejme balík fazule (250 g, ja mám najradšej malú bielu), 2 balíky sójových kociek, paradajkový pretlak, červenú papriku, pastu na prípravu gulášu, trochu kečupu, soľ, na fotke ešte chýba cibuľa, cesnak a olej; na úpravu kociek potrebujeme: sójovú omáčku, 1 kocku bujónu, vegetu, čierne korenie
Dlhý zoznam korenín, ale základom dobrej úpravy sójového texturátu sú koreniny.

Čas prípravy: dve hodiny

S prípravou začneme už večer dopredu, prípadne aspoň štyri hodiny pred varením. Namočíme fazuľu.

Napučanú fazuľu začneme variť.

Pokým sa bude fazuľa aspoň hodinu variť, tak pripravíme kocky. Návod na obale sójových kociek hovorí, že ich uvaríme v ochutenej vode. Teda, necháme zovrieť 1,5 l vody. Do vriacej vody hodíme bujónovú kocku.

Lyžicu vegety.


Lyžicu sójovej omáčky …


… a pol lyžičky čierneho korenia.


Nakoniec nasypeme kocky a …


… varíme 20 minút.


Zlejeme a necháme vychladnúť.


Vychladnuté vyžmýkame. Tento bod je veľmi dôležitý. Voda z varenia sójových kociek nie je veľmi chutná.


Na oleji opražíme cibuľu.


Prihodíme sójové kocky.


Pridáme červenú papriku. Kocky popražíme.


Zlisujeme cesnak.


Zmes pridáme k uvarenej fazuli. (Ja som tam vhodila aj paradajky, inokedy som do gulášu prihodila štipľavú papriku, možno ani trochu leča by jedlo nepokazilo😉.)


A začneme s prichucovaním. Soľ. Čierne korenie. Pretlak (primerane). Trochu kečupu.


Gulášovú pastu (aj keď tá obsahuje len to, čo sam tam už aj tak vhodila😉.) A milovníci pikantného si určite radi prihodia čili korenie.

Necháme prevrieť a odporúčam necháť chvíľu postáť, aby chute korenín prenikli do fazule aj kociek.


Aj keď to nevyzerá ako z nóbl reštaurácie, tak je to pochúťka. Že Ranger?