Môj manžel ich zbožňuje, mohla by som ich robiť hoci každý týždeň. Skúšali sme rôzne obmeny receptu až sme došli k nasledujúcej konfigurácii.

Čo potrebujeme: samozrejme zemiaky (veľa), natrvdo uvarené vajcia, klobásu, cibuľu, soľ, sladkú smotanu, margarín
Čas prípravy: závisí od množstva a šikovnosti pri čistení a krájaní, pečenie trvá 45 – 50 minút. Viac ako hodinu a pol to ale netrvá.

Dobré je začať uvarením vajec natvrdo.

Keď už sú vajcia uvarené, možno pokračovať vymazaním zapekacej misky alebo pekáča margarínom (v tomto prípade Herou).

Nasleduje čistiaca (najmenej zábavná) fáza – zemiaky. V našom prípade surové. Niektoré recepty uvádzajú v šupe uvarené, ale stačí, keď sa zemiaky len upečú.

Cibuľa.

Vajcia.

Po čistiacej fáze nasleduje krájacia a ukladacia fáza. Na kolieska nakrájané zemiaky (čím tenšie, tým lepšie) a cibuľa (cibuľa do originálneho receptu nepatrí, ale je tam výborná). [Vždy som francuzáky zbožňoval, ale s cibuľou sú pre mňa hotová mánia. Čo sa zemiakov týka, ak sa podaria hrubšie, treba ich dať najlepšie ku sklu, nech sa lepšie prepečú.]

Klobáska (my máme najradšej polosuchú až suchú).

A možno ukladať, začneme vrstvou zemiakov, potom vrstvou vajec. Sem tam pridáme cibuľu.

Každú vrstvu zemiakov osolíme a obložíme margarínom. Počet vrstiev zemiakov je individuálny, ale odporúčam do dolných dať vajíčka a do horných klobásku – šťava z klobásky tak prenikne do väčšiny zemiakov.

Vrstva s klobáskou.

Ukladanie zakončíme zemiakmi. Osolíme, dáme kúsky margarínu, aby boli zemiaky šťavnaté a zalejeme sladkou smotanou. Skúšala som aj moje obľúbené acidofilné mlieko a bolo to tiež dobré. Neodporúčam použiť kyslú smotanu, zemiaky pri nej nezmäknú.

Upečieme pri 190 stupňoch 45-50 minút.

Krásne šťavnaté zemiačiky s klobáskou, vajíčkom a cibuľkou. [Ako vidno, dnes sa nám podarili trošku mľaskavejšie, lebo sme nešetrili smotanou… ale vôbec to nevadilo. :-)] Dobrú chuť!

