V časoch, keď som chodila na ZŠ, nám v jedálni zvykli varievať mäso pokrájané na rezančeky v červenej paradajkovej omáčke. Patrilo k tým vydarenejším jedlám našej jedálne a nazývali ho Stroganov. O niekoľko rokov neskôr som v jednej reštaurácii narazila na jedlo, ktoré nazývali rovnako a základ tiež tvorili rezančeky mäsa v kečupovej omáčke. Pátrala som v kuchárskych knihách po pôvode tohto receptu (google som vtedy ešte nepoznala a ktovie, či už fungovala wikipedia ;-)) s vcelku zaujímavým menom. V jednej knižke som ho aj našla – a prekvapená som zistila, že podstatnou zložkou podľa daného receptu okrem hovädzieho mäsa je smotana! Ako je možné z kyslej smotany spraviť červenú omáčku? Recept na Stroganov má mnoho variácií, každá reštaurácia vám ako Stroganov predloží niečo iné. Dokonca vám pravdepodobne ani nepredložia hovädzie.

Môj recept je vlastnou voľnou variáciou na tému Stroganov a preto tie úvodzovky v názve. Trochu dlhší úvod (o chaose v názvosloví jedál ;-)) a ide sa variť.

Čo potrebujeme: (množstvo pre dvoch veľmi hladných alebo troch skromnejších) 300 g kuracích pŕs, 1 cibuľa, kečup, moje obľúbené acidofilné mlieko (alternatívou je kyslá smotana), olej, soľ

Čas prípravy: mäso by malo aspoň hodinu poležať, celkový čas práce do 40 minút

Minimálne hodinu pred varením mäso pokrájame na nudličky. Odporúčam krájať naprieč vlákna.

Cibuľu nakrájame nadrobno a pridáme k mäsu.

Osolíme.

Okečupujeme.

A zmiešame. Necháme postáť v chladničke.

Na panvicu nalejeme olej a rozohrejeme.

Pripravené mäso opečieme.

Jemne podlejeme vodou a dusíme. Kuracie je super v tom, že sa rýchlo podusí, stačí 10 až 15 minút.

Dokončíme omáčku, trochu acidofilného …

… a potom kečup podľa chuti. Mne to vychádza pomerne červené. Dosolíme, ak je málo slané. Prevaríme a hotovo.

Podávame s ryžou alebo s hranolkami, ale ja k tomu mám najrašej opekané zemiaky. [V tomto jedle je už Zuzka dobre vytrénovaná a zase jej to vyšlo. Napokon mi nechýbala ani tatarka. Výborné. :-)]

